Lento kesti 24 tuntia sisaltäen ensin Brasilian sisäiset lennot Natal -> Salvador -> Sao Paulo, jotka kannaltani väärään suuntaan (pois päin Euroopasta), ja tuon jälkeen -> Frankfurt -> Helsinki.

Sao Paulon kentällä oli ylibuukkaustilanne, jonka kuvaan tässä opiksi jollekulle. Laukkuni oli jo koneessa Natalista asti, mutta paikkavaraus puuttui. Minä jonon perään, edellä 25 ihmistä. Check in -jono ei liikkunut mihinkään, koska ketään ei näemmä enää otettu koneeseen ja ainoa virkailija asiakkaiden paineesta helisemässä. Kun tilanne mulle lopulta valkeni, ohitin jonon. Viereinen saman lentoyhtiön virkailija, joka periaatteessa hoiti yhtiön muita lentoja, sukkuloi mulle "free-paikan", kunhan olin vakuuttanut, että "mun laukku on jo koneessa, tarviin vaan paikan".

Luin Sinuhen loppuun lennolla. Hieno kirja, paljon historiaa. Täytyy tehdä muutamia tarkistuksia onko faktat kunnossa, joskin tiedän, että on ne, niin moni ne on jo läpi penkonut. Oletko Sinuhe vai Kaptah? Sitä lukija voi pitkin kirjaa pohtia. Sinuhe 90%, Kaptah 10%, näin minä, sillä kauppamiesvaistoa mulla ei ole, oppimishaluni kohdistuu muihin prosesseihin. Sinuhe-prosenttia en silti tuon korkeammalle nosta, koska haihatteleva maailmaasyleilevä ideologia multa puuttuu.

Toimistossa en päässyt oven avattuani 10 minuuttiin eteenpäin, koska jouduin halauksiin. Kiitos vain.

Kuten huomataan ääkkösiä tässä kirjauksessa on. Kirjoitan tätä kotona. Katsotaan jos vielä lisään muutamia kuvia tähän kertomukseen, kunhan kerkiän.